نکات مراقبت از بیمار  مبتلا به کرونا در منزلundefined

نکات مراقبت از بیمار مبتلا به کرونا در منزل

توسط : مرتضی نجفیان
در مراقبت در منزل از بیمار کرونا یا بیمار مشکوک به کرونا باید اصولی کامل به طور دقیق رعایت شود زیرا در غیر این صورت همه ی اعضای منزل در معرض ابتلا به این بیماری قرار خواهند گرفت. رعایت بهداشت فردی و البته افزایش سیستم ایمنی بدن یکی از اصلی ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

روش مراقبت در منزل از بیمار مبتلا به کرونا

مراقبت در منزل از بیمار مبتلا به کرونا و یا بیمار مشکوک به کرونا باید به چه صورتی بگیرد؟ در ادامه سعی داریم به طور کلی اطلاعات ارزشمندی در مورد مراقبت در منزل از بیمار کرونایی ارائه دارم. در این روزهای سخت و شرایط بحرانی بدون اینکه بتوانیم اتحاد کافی داشته باشیم نجاتی در کار نخواهد بود و این امر سبب می شود که زندگی عزیزان و خودمان در خاطر باشد. آمار افرادی که در جهان به این بیماری مبتلا می شوند و جان خود را از دست می دهد رو به افزایش است و روز از نقطه ی دیگر جهان خبرهای مرگ افراد در اثر بیماری به گوش می رسد. گزینه ی در خانه بمانید تنها گزینه ی ممکن است که می تواند زنجیره ی انتشار بیماری کرونا را از بین ببرد ما با در خانه ماندن می توانیم زندگی خودمان و عزیزانمان را نجات دهیم حال با این  برای توصیف افرادی که مشکوک به  این ویروس هستند و یا مبتلا شده اند باید چه نکاتی برای مراقبت در منزل موجود است؟

 

 با توجه به اپیدمی بودن ویروس کرونا انتقال و انتشار آن وسیع گردیده است به همین دلیل در صورتی که مراقبت های کافی صورت نگیرد  هر فردی گزینه ی بعدی برای ابتلا به این بیماری خواهد بود. آنچه از شما خواسته می شود تنها ماندن در خانه و توجه کافی به بهداشت فردی از جمله شستن دست ها می باشد اقدامی که اگر هر فرد به تنهایی رعایت کند می تواند در کوتاهترین مدت زمان از شیوع این بیماری جلوگیری کند ولی بعضی افراد هنوز قضیه را جدی نگرفته اند و تا جان خود و یا عزیزانشان را هم از دست ندهند همچنان به فکر سفر و یا خروج از منزل حتی برای موارد غیر ضروری هستند.

 

مراقبت از بیمار مبتلا به کرونا در منزل

 

چه کسانی به مراکز درمانی مراجعه کنند؟

برای مراقبت در منزل از بیماران مبتلا به کرونا و یا مشکوک به این ویروس نکات ویژه ای موجود است که در این بخش به طور کلی مورد بحث قرار می گیرد. مراقبت در منزل در صورتی که بیماری خفیف باشد می تواند گزینه ی بهتری در مقایسه با مراقبت در بیمارستان در نظر گرفته شود البته به شرط آنکه اصول های کافی برای مراقبت در منزل انجام شود. 

 

از آنجا که علایم بسیار شبیه بین سرماخوردگی و بیماری کرونا موجود است به محض سرفه و آبریزش خفیف بینی تصور نکنید که به بیماری کرونا مبتلا شده اید زیرا اکثر افراد به گمان اینکه ممکن است با این ویروس مبتلا شده اند مسیر مراکز درمانی را در پی می گیرند و این اثر از دو سو می تواند مشکلات جدی به همراه داشته باشد اولا احتمال ابتلا به این بیماری در محیط بیمارستان برای شما بیشتر خواهد بود و ثانیا حجم بالای افراد در بیمارستان انجام اقدامات درمانی را برای کادر درمانی مشکل خواهد ساخت. در صورت ابتلا به سرماخوردگی تنها با مراقبت در منزل و رعایت کامل بهداشت فردی می توانید در کوتاهترین مدت زمان به بهبودی خود دسترسی داشته باشید. علائم خاصی در رابطه با بیماران مبتلا به کرونا موجود می باشد که تنگی نفس یکی از مهمترین علائم یاد شده می باشد در این صورت با مراجعه به مراکز درمانی در صورتی که پزشک مربوط تشخیص دهد که ابتلا به ویروس به صورت خفیف میباشد داروهای خاصی تجویز خواهد کرد و نیازی به تست کرونا نیز نیست در این صورت تنها با مراقبت در منزل می تواند به بهبودی خود کمک کنید. حال درمراقبت در منزل برای پیشگیری و بهبودی این بیماری باید چه نکاتی در نظر گرفته شود؟

 

رعایت نکات بهداشتی در برخورد با کرونا

 

درمان مبتلایان خفیف به کرونا

هر فردی که به سرماخوردگی مبتلا شده است به عنوان یک گزینه ی در دسترس برای ابتلا به بیماری کرونا است به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که دچار علائم سرماخوردگی هستید حتما مراقبت در منزل را جدی بگیرید این تنها راه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا می باشد. مراقبت در منزل باید به گونه ای صورت گیرد که سایر اعضای خانواده به طور کامل در امان باشد برای این منظور بیمار باید بهداشت فردی را به طور جدی تر رعایت کرده و نگذارد ترشحات دهان و بینی آنها در تماس با سایر افراد باشد  به همین دلیل به طور جدی توصیه می شود هنگام عطسه و یا سرفه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنید. در صورتی که ابتلا به بیماری کرونا خفیف باشد مراقبت در منزل تنها راه و گزینه ی در دسترس می باشد زمانی که پزشک مربوط تشخیص دهد که بیمار می تواند به صورت سرپایی و بدون ابتلا راهکار بهبودی را در پیش بگیرد داروهای خاص برای این منظور تجویز می شود که با مراقبت در منزل قابل درمان است ولی برای مواردی که پزشک تشخیص بستری دهد اقدامات لازم انجام می گردد. 

دوران درمان برای بیماری کرونا بر اساس ارزیابی های انجام شده بین ۵ تا ۱۴ روز می باشد و در این دوره فرد در صورتی که سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کند و بهداشت فردی را به طور جدی در اولویت قرار دهد می تواند گام موثری در بهبودی داشته باشد . این بیماری زمانی سبب  از دست دادن جان بیمار می شود که مراقبت های لازم در دوران  درمان صورت نگیرد و سیستم ایمنی بدن فرد ضعیف باشد به همین دلیل تا می توانید بهداشت فردی و تغذیه ی مناسب را جدی بگیرید.

 

مراقبت از بیمار مشکوک به کرونا

 

نکات بهداشتی ضروری برای بیمار مبتلا به کرونا

 

برای مراقبت در منزل برای بیمار مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا لازم است  فرد:

  • حتما از ماسک استفاده کند
  • حداقل فاصله ی یک متر با سایر اعضای خانواده داشته باشد
  • به طور مستمر از الکل و ضدعفونی کننده ها استفاده گردد
  • از منزل خارج نشود
  • از پخش ترشحات تنفسی جدا خودداری کند
  • باید در یک اتاق قرنطینه بماند
  • بهداشت فردی به طور جدی رعایت شود

رعایت موارد یاد شده برای مراقبت در منزل از جمله اساس و گزینه های اصلی است. رعایت بهداشت فردی برای مراقبت در منزل برای بیمار کرونایی متوجه همه ی اعضای خانه می باشد در غیر این صورت هر یک از اعضای خانه می تواند گزینه ی دیگر برای ابتلا به این بیماری باشد.  در مراقبت در منزل از بیمار مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا تهویه ی کامل منزل از جمله نکات اصلی است سعی کنید در زمان های خاص در و پنجره را باز نگه داشته و اجازه دهید تهویه ی کامل انجام شود به ویژه اگر در منزل افرادی مبتلا به بیماری های قلبی و یا هر گونه بیماری مزمن می باشد رعایت بهداشت از جمله اصلی ترین گزینه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. تصور نادرستی نیز بر اساس استفاده از دستگاه بخور موجود است در نظر داشته باشید که مراقبت در منزل از بیمار مبتلا با کرونا و استفاده از دستگاه بخور حتی می تواند سبب ابتلای سایر اعضای خانواده باشید. در نظر داشته باشید که راه درمان از این بیماری  ، داشتن سیستم ایمنی قوی است به همین دلیل سعی کنید تا جایی که امکان دارد مواد مغذی کافی مصرف کرده و دست های خود را بشویید و  البته بهداشت فردی را در اولویت قرار دهید. در خانه ماندن تنها گزینه از است که میتواند شما را از گرفتار شدن به این بیماری نجات دهد ، پس در خانه بمانید.

رعایت بهداشت در خانه در برابر کرونا

 

باید و نباید هایی در مورد مراقبت در منزل  از بیمار مبتلا به کرونا

برای مراقبت در منزل از بیمار کرونا رعایت کردن نکات یاد شده در بخش قبلی می تواند به طور جدی در بهبودی بیماری موثر باشد. ویروس کرونا در دمای بالای ۴۰ درجه از بین می رود ولی دسترسی به این دما در داخل خانه در اوضاع عادی ممکن نیست و استفاده از دستگاه بخور می تواند مشکلات دیگری در ابتلای سایر اعضا به همراه داشته باشد. از آنجا که ترشحات دهان فرد بیمار بعد از استحمام ممکن است در محیط داخل حمام باقی بماند به همین دلیل لازم است بعد از استحمام فرد بیمار باید حمام به طور کامل ضدعفونی گردد. 

در مراقبت در منزل از بیمار مبتلا به ویروس کرونا لازم است مصرف سبزیجات و میوه و البته مواد مغذی برای افزایش قوای بدن در اولویت قرار گیرد همچنین پزشکان تاکید دارند که هر فرد روزانه سعی کند  مقدار کافی آب بنوشید و از مصرف دخانیات و سیگار پرهیز کند زیرا مواد دخانی با گذر زمان می تواند مویرگ های مسیر تنفسی را کاهش دهد و سیستم تنفسی به همین دلیل ضعیف گردد. در نظر داشته باشید اگر فردی در خانه به بیماری کرونا مبتلا گردد سایر اعضای خانه به طور جدی در معرض ابتلا به این بیماری هستند البته در  صورتی که اقدامات لازم برای مراقبت در منزل به طور دقیق رعایت نگردد. ویروس کرونا به گرما حساس است به همین دلیل شستن دست و ظروف با آب گرم مناسب ترین گزینه است. صابون زدن دست ها نیز باید به طور صحیح و به شکل منظم انجام شود .ما با هم می تواند این بیماری را از بین ببریم قبل از آنکه خودمان از بین برویم. دستورات یاد شده توسط پزشکان به ویژه توصیه های اصلی را جدی بگیرید. اگر به بیماری کرونا مبتلا شده اید با رعایت همه ی موارد مورد نیاز می توانید درمان شوید و همچنین از ابتلای دیگران جلوگیری کنید.  

 

 

برچسب ها

نظرات :