کارهای مفید در زمان قرنطینه در خانهundefined

کارهای مفید در زمان قرنطینه در خانه

توسط : مرتضی نجفیان
شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا افراد زیادی در جهان، خود را در خانه قرنطینه کنند و به فکر انجام دادن کارهای مفید در زمان قرنطینه باشند. در خانه ماندن، تنها راه شکست این بیماری می باشد.

شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا افراد زیادی در جهان، خود را در خانه قرنطینه کنند و به فکر انجام دادن کارهای مفید در زمان قرنطینه باشند. در خانه ماندن، تنها راه شکست این بیماری می باشد. اما قرنطینه می تواند افراد را خسته کند. برای جلوگیری از این امر باید کار‌های مختلفی انجام دهیم. آشپزی، ورزش و کتاب خواندن از این موارد هستند.

 

وقت‌های اضافی و کارهای مفید در زمان قرنطینه

در زمانی که تاریخ برگزاری کنسرت‌ها عقب می افتد، مسابقات ورزشی لغو می شوند، مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تعطیلند و مکان‌های توریستی خلوت‌ترین زمان خود را می گذرانند، متخصصان همچنان به افراد توصیه می کنند که در خانه‌هایشان بمانند و با انجام کارهای مفید در زمان قرنطینه به نابودی ویروس کرونا کمک کنند، حتی اگر بیمار نیستند. بله، درست است؛ قرنطینه کردن خود و انجام دادن کارهای مفید در زمان قرنطینه، بهترین راه برای مبارزه با ویروس کروناست.

اما گرچه ماندن در خانه بهترین راه برای محافظت از خود و دیگران است، و مهم‌ترین اقدام در راستای صاف کردن منحنی این پندمیک است، این روند می تواند تأثیری منفی بر سلامت روحی افراد بگذارد و آن‌ها را دچار خستگی و تنش کند. به همین دلیل نباید بگذارید حوصله‌تان سر برود.

اما این کارهای مفید در زمان قرنطینه چه کارهایی هستند؟

 

تماشای فیلم و سریال 

زندگی پر مشغله و پر هرج‌و‌مرج، فرصت استراحت و تفریح به ما نمی دهد. ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که لیستی طویل از فیلم‌ها و سریال‌های ندیده دارند و به فکر انجام کارهای مفید در زمان قرنطینه هستند. چه فرصتی بهتر از این زمان که با خانواده‌ی خود به مشاهده‌ی فیلم و سریال‌های دلخواهتان بپردازید.

یادگیری زبان مورد‌علاقه

یکی از کارهای مفید در زمان قرنطینه یادگیری یک زبان جدید است. امروزه عصر ارتباطات است و اهمیت زبان‌های دنیا بر هیچ کس پوشیده نیست. از این فرصت استفاده کنید و زبان مورد‌علاقه‌تان را توسط کلاس‌های آنلاین، ویدیو‌ها و یا کتاب‌ها بیاموزید. مطمئناً این امر باعث خواهد شد تا پس از این پندمیک هم، یادگیری زبان را ادامه دهید.

به هدف‌های ورزشی‌تان برسید

خب شما نمی توانید به باشگاه یا کلاس یوگای خود مراجعه کنید. اما یکی از کارهای مفید در زمان قرنطینه که می توانید انجام دهید، این است که در خانه ورزش کنید. برای این کار برنامه‌ها و سایت‌های بسیاری در دسترس‌اند؛ از کلاس‌های آنلاین یوگا گرفته تا ویدیوهای ورزش‌های هوازی.

آشپزی، یکی از کارهای مفید در زمان قرنطینه

ماندن در خانه به این معنیست که دیگر نمی توانید به رستوران یا کافه بروید، و در صورت تعطیلی شهر‌ها نمی توانید غذایی سفارش دهید. این زمان، فرصت مناسبی است تا دستور‌های غذایی جدید را امتحان کنید و مهارت آشپزی خود را به مرحله‌ای بالاتر برسانید. پخت غذاهای جدید یکی از کارهای مفید در زمان قرنطینه می باشد.

نواختن ساز موسیقی

در این شرایط که قرار است زمان زیادی را در خانه سپری کنیم و به کارهای مفید در زمان قرنطینه بپردازیم، مهم است که قسمتی از این زمان را به یادگیری فنون جدید و پیشرفت در کارهایمان اختصاص دهیم. پس اگر سازی دارید که مدتی است ساکت است، دست به کار شوید و هنر موسیقی خود را دوباره زنده کنید.

اطلاعات عمومی خود را افزایش دهید

با پیشرفت علم و تکنولوژی، جهان همواره در حال کشف و تغییر است. شما نیز با دنبال کردن خبر‌های جدید در مورد علوم مختلف و یا موضوع‌های مورد‌علاقه‌تان، در عین کسب اطلاعات، که از کارهای مفید در زمان قرنطینه می باشد، زمان خود را به خوبی سپری کنید.

بازی‌های فکری

این زمان که خانواده‌ها تمام روز در کنار یکدیگر هستند، مناسب‌ترین فرصت برای لذت بردن از بودن در آغوش گرم خانواده است. با یکدیگر بازی‌های فکری بازی کنید، پازل درست کنید و به هر روشی که می توانید خوش بگذرانید. چرا که در عین مشکل بودن وجود کرونا، این ویروس اعضای خانواده‌ها را به طرز غیر‌ممکنی به یکدیگر نزدیک‌تر کرده است.  همچنین اگر تنها هستید می توانید با بازی‌های کامپیوتری یا حل جدول و سودوکو، سرگرم شوید.این فعالیت‌های ذهنی از بهترین کارهای مفید در زمان قرنطینه می باشد.

افکارتان را بر روی کاغذ بیاورید

اگر اهل اندیشیدن و نوشتن هستید، لحظه‌ای درنگ نکنید و هر آنچه در ذهنتان می گذرد بر روی کاغذ بیاورید. این افکار می توانند برنامه‌ی شما برای آینده‌تان یا سفری که مدت‌هاست می خواهید بروید باشند. و یا اینکه شروعی تازه برای نوشتن یک کتاب باشد. از این فرصت دریغ نکنید و در کنار دیگر کارهای مفید در زمان قرنطینه مداد و کاغذ را بردارید و شروع کنید. حتی می توانید جاهایی را که بعد از پایان این پندمیک می خواهید بروید، یادداشت کنید و در مورد مکان‌های جدید جستجو کنید.

به خودتان برسید

غافل از اینکه آقا یا خانم هستید، زمانی را برای سلامتی خود در نظر بگیرید. این کارهای مفید در زمان قرنطینه برای خانم‌ها می تواند پاکسازی پوست، گذاشتن ماسک یا هر کار دیگری باشد. همچنین برای آقایان می تواند تغییر مدل ریش یا رسیدن به موها باشد. 

به نظافت و خانه‌تکانی مشغول شوید

بر خلاف بسیاری که نظافت را کاری خسته‌کننده می دانند، محققان دریافته‌اند که نه تنها این کار باعث آرامش شما می شود، بلکه روحیه‌تان را بالا برده و نمی گذارد افکار منفی به سراغتان بیاید. پس دست به کار شوید و نظافت را شروع کنید، به گل‌های باغچه یا گلدان‌های خانه‌تان برسید و یا لباس‌هایی را که دیگر نمی پوشید، جدا کنید تا پس از گذر این شرایط، آن‌ها را به افراد نیازمند بدهید. این اقدامات نیز یکی از کارهای مفید در زمان قرنطینه می باشد.

با اقوام و دوستانتان ارتباط برقرار کنید

ماندن در خانه به این معنی نیست که ارتباطات خود را با اطرافیانتان باید قطع کنید. خوشبختانه به دلیل وجود اینترنت و راه‌های ارتباطی بیشمار، شما می توانید با دوستان، آشنایان و اقوام خود صحبت کنید. این مکالمه می تواند به صورت تصویری و یا از طریق تلفن باشد. در مورد کارهای مفید در زمان قرنطینه که در خانه انجام می دهید، با آن‌ها گفت‌وگو کنید، از حال‌شان باخبر شوید و سعی کنید این دوران را برای خود و دیگران آسان‌تر کنید.

کتاب بخوانید

و اما کیست که اهمیت کتاب و کتابخوانی را نداند. این بهترین فرصت است تا کتابی را که مدت‌هاست در قفسه‌تان خاک خورده، بخوانید و به لیست کتاب‌های نخوانده‌تان برسید. اگر همه‌ی کتاب‌ها را خوانده‌اید می توانید به صورت آنلاین کتابی جدید سفارش دهید و یا به پادکست‌های آنلاین گوش دهید. خواندن کتاب یکی از کارهای مفید در زمان قرنطینه می باشد.

 

کار‌های هنری انجام دهید

اگر از میان کارهای مفید در زمان قرنطینه از انجام دادن کار‌های هنری مانند نقاشی کردن، ساختن مجسمه و یا هر کار هنری دیگر لذت می برید، زمان آن است که دست به کار شوید و اثر هنری که مدت‌هاست در ذهنتان است، به واقعیت تبدیل کنید.

 

و در آخر، در کنار انجام دادن کارهای مفید در زمان قرنطینه، بهداشت شخصی و شستشوی مکرر دستانتان را فراموش نکنید. سعی کنید محصولات مورد نیازتان را به صورت آنلاین سفارش دهید و فقط برای کار‌های ضروری از خانه خارج شوید.

یادتان باشد، این پندمیک گذراست و آنچه خواهد ماند خاطره و اثرات آن است که خوب یا بد بودنشان انتخاب شماست. پس به جای دنبال کردن اخبار استرس‌زا و برخی مواقع اخبار اشتباه، از این فرصت پیش آمده به بهترین نحو استفاده کنید و با رعایت اصولی که متخصصین می گویند، بگذارید کارهای مفید در زمان قرنطینه، اثرات مثبتی برای آینده‌تان داشته باشد.

برچسب ها

نظرات :

user avatar

0NaN/NaN/NaN

عالی و مفید

پاسخ مدیر سایت : سپاس از شما