روش های موثر بازاریابی برای مشاغل کوچک کدامند؟undefined

روش های موثر بازاریابی برای مشاغل کوچک کدامند؟

توسط : مرتضی نجفیان
برای معرفی هر کسب کار کوچک و بزرگی بازاریابی عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. تکنیک های بازاریابی این امکان را فراهم میکند که افراد مختلف جذب کالا یا خدمت شما شوند و به طور خودکار باعث افزایش درآمد شما شود. این روزها دیجیتال مارکتینگ نقش پررنگی را در پیشرفت انواع شغل ها ایفا میکند که استفاده از آن مانند سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت است.

 

روش های موثر بازاریابی برای مشاغل کوچک کدامند؟

ممکن است به فکر ایجاد یک کسب و کار کوچک افتاده باشید اما برای شروع کردن آن مردد باشید یا در میانه راه هستید و نمیدانید برای جذب مشتری و گسترش شغل خود چه کاری انجام دهید. آن چیزی که این روزها تمامی مشاغل اعم از کوچک و بزرگ به شدت نیاز دارند استفاده از شیوه های کارآمد بازاریابی و تبلیغات است تا بتوانند کسب و کاری موفق داشته باشند.

درواقع بازاریابی به معنای پروسه شناسایی بازار و فروش محصولات یا خدمات با استفاده از روش های موثر و خلاقانه است. مهم ترین عامل در یک بازاریابی موفق توانایی برقراری ارتباط صحیح با مشتری است.

این روزها مشاغل کوچک بسیاری در حال ظهور هستند که برای ماندن در صحنه رقابت نیاز دارند که جای پایشان را محکم کنند و از دیگران پیشی بگیرند.

به شما توصیه میکنم قبل از اقدام به بازاریابی بهتر است این سه سوال را از خود بپرسید. 1) مشتریان محصول یا خدمت شما دقیقا کدام گروه از افراد جامعه هستند؟ 2) بودجه مورد نظر شما برای بازاریابی چقدر است؟ 3) از چه منابعی جهت کسب اطلاعات از بازار و نحوه فروش میتوانید استفاده کنید؟

 

بهترین روش های موثر جهت بازاریابی مشاغل کوچک شامل موارد زیر است:

 

1- تهیه کارت ویزیت جذاب :

شما اگر کارت ویزیتی با طراحی زیبا و متنی تاثیر گذار داشته باشید میتوانید در هر لحظه و مکانی شغل خود را به افراد معرفی کنید.

 

2- تراکت :

با چاپ تراکت در اندازه محدود و پخش آن در محل هایی که میتواند به شناخته تر شدن محصول یا خدمت شما کمک کند به نوعی شغل خود را تبلیغ کنید.

 

3- بسته بندی :

با کمی ابتکار میتوانید بسته بندی ویژه ای را به مشتریانتان عرضه کنید که بتواند از لحاظ روانی تاثیر گذار باشد و به عاملی جهت ترغیب مشتریان برای خرید تبدیل شود.

 

4- بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی :

شما میتوانید کسب و کار خود را در انواع شبکه های اجتماعی رایج مانند: اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام، واتس اپ و غیره به اشتراک بگذارید و این شبکه ها مانند ویترینی برای بهتر دیده شدن شغل شما عمل میکنند. برای معرفی بیشتر کسب و کارتان میتوانید با سایر مشاغل در شبکه های اجتماعی همکاری کنید و برای همدیگر تبلیغ کنید.

 

5- تماس با مشتریانتان از طریق ارسال ایمیل یا به صورت تلفنی :

با در اختیار داشتن ایمیل و شماره تماس مشتریانتان هم میتوانید دائم با آنها در ارتباط باشید و هم آنها را از جدید ترین اخبار مربوط به شغلتان مطلع کنید. در هر مناسبتی هم با ارسال ایمیل ضمن تبریک یا تسلیت با آنها همدردی کنید.

 

6- ترغیب مشتریان با استفاده از تخفیف ها یا هدایای کوچک :

معمولا تخفیف های ویژه یا به صورت دوره ای هستند یا با افزایش میزان خرید مشتریان به آنها درصد قابل توجهی تخفیف داده میشود. شما میتوانید با اطلاع رسانی پر از هیجان نوید تخفیف ویژه را به آنها بدهید تا با اشتیاق بیشتری اقدام به خرید کنند. کنار هر محصولی اگر یک هدیه کوچک حتی ارزان اختصاص دهید برای مشتری ارزشمند خواهد بود و برای شما یک امتیاز مثبت قائل خواهد شد.

 

7- مصمم باشید و زود از کوره در نروید :

شما در حین بازاریابی ممکن است با هر برخوردی مواجه شوید و گاها ممکن است روحیه خود را از دست بدهید. خودتان را تسلی بدهید و با افکار مثبت و انگیزشی ادامه دهید و بدانید که موفقیت نزدیک است.

 

8- اطلاعات خود را گسترش دهید  : 

با شرکت در کلاس های مفید، رفتن به همایش ها و سمینارهای مرتبط با شغلتان و مطالعه فراوان اطلاعات خود را زیادتر کنید تا بتوانید نسبت به رقیبانتان عملکرد بهتری داشته باشید که این منجر میشود شما وجه خوبی از دید مشتریانتان داشته باشید.

 

دیجیتال مارکتینگ :

یکی دیگر از روش های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) است که به طور کلی به بازاریابی از طریق امکاناتی مانند اینترنت، کامپیوتر، موبایل، وب و .. بازاریابی دیجیتال گفته میشود. در واقع مواردی چون محتوای تبلیغاتی سایتها، تبلیغات بنری، سئو، ایمیل های تبلیغاتی نمونه هایی از دیجیتال مارکتینگ هستند. وقتی شما برای خرید کوچکترین چیز مشخصات آن را در اینترنت جستجو میکنید و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب میکنید در واقع از بازاریابی دیجیتال استفاده کرده اید.

برای اینکه در بازاریابی دیجیتال چه از طریق وبسایت ها و چه توسط شبکه های اجتماعی موفق شوید بهتر است دستی در نویسندگی و تولید محتوای مناسب داشته باشید تا با ارائه اطلاعات گیرا توجه مشتریان زیادی را جلب کنید. به این روش بازاریابی محتوا گفته میشود که میتواند به صورت متنی، ویدئویی و صوتی باشد و لازم به ذکر هست که توجه به سئو عامل مهمی در پیشرفت شما خواهد بود.

در نهایت اگر شما با انواع شیوه های بازاریابی و تبلیغات آشنا باشید با هر روشی که برایتان مقدور است اقدام به معرفی شغل خود کنید تا منجر به جذب مشتری و در نتیجه افزایش درآمدتان شود.

 

 

برچسب ها

نظرات :