pro-air-mini کدوم آیپد رو بخریم ؟undefined

pro-air-mini کدوم آیپد رو بخریم ؟

توسط : مرتضی نجفیان
iPad به طور گسترده ای به عنوان بهترین تبلت در کلاس تبلت ها قرار گرفته می شود ، اما با وجود نسخه های مختلف زیادی که در دسترس است ،تصمیم به انتخاب یکی از آنها دشوار است .این مقاله برای تصمیم گیری ، کمک می کند تا بدانید که چقدر می خواهید هزینه کنید ، قصد دارید از تبلت خود چه استفاده ای کرده و چه لوازم جانبی را که می خواهید به آن اضافه کنید.

 

شناخت انواع iPad

iPad در ابتدا فقط به عنوان یک آیفون بزرگ معرفی شد ، اما با گذشت زمان ، دامنه آن گسترش یافته است. هم اکنون می توانید یکی از مدل های زیر را انتخاب کنید ، از جمله دو اندازه مختلف iPad Pro:

  • iPad Pro : با نمایشگر 11 یا 12.9 اینچی در دسترس است و از 799 دلار شروع می شود.
  • iPad Air : صفحه نمایش 10.5 اینچی ، از 499 دلار شروع می شود.
  • iPad : صفحه نمایش 10.2 اینچی ، با 329 دلار شروع می شود.
  • iPad mini : صفحه نمایش 7.9 اینچی ، از 399 دلار شروع می شود.

در هر iPad تنوع سیستم عامل iOS اپل معروف به iPadOS اجرا می شود. همه مدل ها می توانند به App Store و کتابخانه بزرگ برنامه های iPad-specific  دسترسی پیدا کنند. در صورت نیاز به iPad می توانید برنامه های کوچکتر آیفون را نیز اجرا کنید.

 

در حالی که همه مدل های iPad می توانند به یک نرم افزار یکسان دسترسی داشته باشند ، عملکرد  آنها متفاوت است. به عنوان مثال ، درخواست وظایف ، مانند ویرایش ویدیو یا برنامه های سه بعدی ، ممکن است همانطور که در نسخه حرفه ای انجام می شود ، بر روی یک iPad استاندارد  اجرا نشود.

 

همه مدل ها همان تجربه اصلی "تبلت" را ارائه می دهند. آنها برای تماشای فیلم ، مرور رسانه های اجتماعی ، ارتباط با دوستان ، برقراری تماس های FaceTime و بازی  ، بسیار عالی هستند. هنگامی که هزینه بیشتری را برای یک مدل Pro هزینه می کنید ، در واقع مبلغ بیشتری بابت عملکرد و توانایی و  افزایش تجربه در لوازم جانبی را نیز می پردازید.

 

iPad: یک تبلت با ارزش عالی ، بدون زواید

A 2020 iPad (seventh generation) with a Smart Keyboard.

 

 

نسل هفتم iPad اصلی ترین تبلت اپل است.که از 329 دلار شروع می شود ، اما گاهی اوقات می توانید آن را با قیمت 250 دلار ارزان تر بخرید. در آن نقطه قیمت ، خرید بسیار خوبی با طیف وسیعی از کاربردها ، از جمله مصارف خانگی یا اهداف آموزشی است.

 

iPad از تراشه سیستم A10 بهره می برد که اولین بار در سال 2016 در کنار آیفون 7 معرفی شد. بنابراین تراشه در مدل پایه iPad نزدیک به پنج سال عمر دارد. با وجود این سن ، عملکرد آن هنوز هم در سطح قابل قبولی است.

 

متأسفانه ، A10 هنگام مواجهه با برخی از برنامه های پر طرفدار در فروشگاه App ، سن خود را نشان می دهد. اما اگر فقط چیزی را برای اجرای برنامه های ساده ، بررسی ایمیل یا مرور وب می خواهید ، A10 بیشتر از این کار را انجام میدهد . فقط بخاطر بسپار ، وقتی صحبت از بازیهای پر تقاضا یا سایر برنامه های سنگین است ، ممکن است به مشکلات عملکردی برخورد کنید.

 

iPad فقط حداکثر گزینه ذخیره سازی 128 گیگابایتی را ارائه می دهد. صفحه نمایش 10.2 اینچی نیز کمی کوچکتر از مدل های Air و Pro است و همچنین فاقد وسعت رنگ گسترده P3 و صفحه نمایش True Tone است. اگر بتوانید بدون آنها زندگی کنید ، کاهش دادن این ویژگی در هزینه شما صرفه جویی می کند.

 

دوربین پشتی از همان سنسور 8 مگاپیکسلی مشابه با iPad Air استفاده می کند اما دوربین جلوی آن به سختی نشان مگاپیکسلی را یدک می کشد. این امر باعث می شود تا یک تجربه FaceTime ناامیدکننده برای شخص در انتهای تماسهای شما ایجاد کند.

 

در صورت تمایل می توانید از iPad اصلی با کیبورد هوشمند و نسل اول قلم اپل استفاده کنید. این امر می تواند با برنامه هایی مانند Procreate ، آن را تبدیل به یک تجربه عالی برای معلم جهت تایپ کردن برای بچه ها یا حتی معرفی ذهن جوانان به دنیای هنر دیجیتال کند.

 

iPad Air: یک تجربه برتر

The 2020 iPad Air with a Smart Keyboard and Apple Pencil.

 

آیپد ایر در مقایسه با iPad پایه ، تجربه تبلت جالبی تری را ارائه می دهد ، در حالی که  بیشتر احساس تبلت نسبت به لپ تاپ  دارید .

 

با شروع 499 دلار ، iPad Air با همان تراشه A12 سیستم همراه با A12 که در سال 2018 در کنار آیفون XS و XR ظاهر شد ، ارائه می شود. آخرین نسخه های iOS (و iPadOS). این امر باعث می شود iPad Air در هنگام پشتیبانی از نرم افزار و عملکرد کلی ، وسیله ای فراتر نسبت به iPad پایه باشد.

 

صفحه نمایش 10.5 اینچی بسیار بهتر از صفحه نمایش 9.7 اینچی است که اپل زمانی به آن اعتماد کرده بود. iPad Air در هنگام کار با صفحه کلید هوشمند Apple Keyboard ، یک تجربه تایپ بسیار راحت را فراهم می کند ، حتی اگر این مورد کمی زیر پوستی باشد. صاحبان iPad Air همچنین می توانند از نسل اول مداد اپل برای طراحی ، تایپ کردن و حاشیه نویسی استفاده کنند.

 

در حالی که Air یک دستگاه توانمند است ، وقتی آن را با مدل های Pro تواناتر مقایسه می کنید ، تفاوت های بزرگی وجود دارد. که شامل حداکثر 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است.  درگاه USB-C برای توسعه ندارد - فقط دارای اتصال اختصاصی لایتنینگ میباشد .

 

شما فقط یک دوربین هشت مگاپیکسلی دریافت می کنید ، و بلندگوها دارای کیفیتی نیستند که در مدل های Pro مشاهده می کنید. صفحه نمایش نیز به اندازه کافی روشن نیست. این نسخه روی فرکانس 60 هرتز کار میکند ، نه 120 هرتز مانند  Pro ، و تولید  رنگ نیز به خوبی صفحه نمایش Liquid Retina در Pro نیست.

 

شاسی به شکل قدیمی به سبک آیپد ، دارای حاشیه های کوچک و دکمه Home با اسکنر اثر انگشت یکپارچه Touch ID است. هیچ دوربین جلویی TrueDepth یا Face ID وجود ندارد. می توانید در iPad Air از حرکات استفاده کنید ، اما به اندازه Pro آنها به آنها اعتماد نیست .

 

علی رغم این محدودیت ها ، Air می تواند تقریباً  هر کاری که Pro انجام می دهد ، را انجام دهد ، البته با سرعت کمتر و با لوازم جانبی تا حدودی پایینتر. Air با توجه به تراشه سیستم به روز شده خود ، می تواند یک آپدیت راحت را نسبت به پایه iPad داشته باشد. اگر می خواهید یک تبلت برتر داشته باشید ، اما نمی توانید iPad Pro را تهیه کنید ، Air یک انتخاب قانع کننده است.

 

iPad Pro: برای افراد خلاق ، حرفه ای و گیمر ها

A side view of the 2020 iPad Pro with Magic Keyboard.

 

تبلت گل سرسبد اپل iPad Pro است که در دو اندازه 11- (با 799 دلار) و 12.9 اینچ (999 دلار) در دسترس است. هر دو گزینه از 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شوند ، اما می توانید حداکثر 2 TB را نیز در مدل 11 اینچی اضافه کنید.

 

iPad Pro 2020 شامل تراشه A12Z Bionic اپل می باشد که دارای یک پردازنده گرافیکی هشت هسته ای برای کمک به نیاز های بصری مانند رندر سه بعدی است. این باعث می شود iPad Pro برای ویرایش ویدیو ، بازی ،  اجرای برنامه های خلاقانه ، مانند ایستگاه های کاری صوتی دیجیتال ، مناسب باشد.

 

این امر در مورد بازی نیز صدق می کند. اگر می خواهید بازی های شما در بهترین حالت اجرا شوند این مدل بهترین است . نارضایتی های  از iPad Pro بابت لوازم جانبی آن وجود دارد . اگر بازی در حال حرکت باشد ، مطمئناً بهتر است در کنسول اختصاصی مانند Nintendo Switch سرمایه گذاری کنید.

 

مدل های iPad Pro همچنین لوازم جانبی مخصوص به خود را دارند که مهمترین آنها Keyboard Magic با لولا "شناور" و قلم نسل دوم Apple Pencil است. صفحه کلید جادویی آن تغییراتی را برای اپل رقم می زند ، زیرا جزو اولین لوازم جانبی iPad است که دارای یک صفحه نمایش است. بر خلاف تبلت های دیگر اپل ، iPad Pro همچنین دارای کانکتور USB-C است که می توانید از آن برای توسعه رایانه لوحی خود استفاده کنید تا آداپتورهای HDMI ، استریوی 3.5 میلی متری و USB-A (فقط برای نامگذاری چند مورد) استفاده کنید. این بسیار شبیه به رایانه ای نسبت به هر مدل iPad دیگر است که همه آنها از اتصال اختصاصی لایتنینگ استفاده می کنند. هیچ انكاری وجود ندارد كه iPad Pro تجربه كاربری ممتازتری را نسبت به بقیه مدلها ارائه دهد. این تبلت ها با صفحه نمایش 120 هرتز ProMotion عرضه می شوند که با دو برابر سرعت رفرش یک iPad استاندارد (60 هرتز) کار می کنند. نتیجه یک رابط لمسی قابل ملاحظه تر و روان تر و همچنین یک تجربه دقیق تر با بهبود قلم اپل است.

 

طراحی یکنواخت بدنه و بدنه بسیار کوچکتر باعث می شود که iPad iPad Pro 2020 از نظر ظاهری متفاوت باشد و از iPad معمولی یا iPad Air متفاوت باشد. همچنین بر خلاف iPad معمولی ، دکمه Home وجود ندارد زیرا iPad Pro از حرکات و تشخیص چهره مانند آیفون های پرچمدار اپل استفاده می کند.  Pro همچنین شامل دوربین های واید و فوق العاده گسترده ای در قسمت عقب و یک اسکنر LiDAR برای بهبود عملکرد در واقعیت افزوده است.

 

An iPad Pro with the Magic Keyboard with Trackpad.

 

شاسی بزرگتر همچنین به معنای فضای بیشتر برای بلندگوها است (مخصوصاً ساب ووفر). در حالی که iPad استاندارد و iPad Air تجربه صوتی قابل قبولی را ارائه می دهند ، iPad Pro از نظر پاسخ باس و امکان پر کردن یک اتاق با صدا بسیار بالاتر از انتظار است. این نکته بسیار عادی است که در صورت پرداخت هزینه های بیشتر ، از iPad Pro انتظار داشته باشید.

 

اگر به دنبال یک تجربه غیر قابل قبول در iPad هستید ، به دنبال iPad Pro نباشید. برای اکثر افراد ، مدل 11 اینچی تعادل کامل بین قابلیت حمل یک تبلت و بهره وری یک نوت بوک را نشان می دهد.برای هنرمندان و هرکسی که از یک صفحه بزرگتر استقبال می کند ، مدل 12.9 اینچی فضای کار بیشتری را برای شما فراهم می کند تا در یک نقطه قیمتی ممتاز کار کنید.

 

شایان ذکر است که یک iPad Pro با مجموعه ای از لوازم جانبی در واقع بیش از یک پایه MacBook Air یا رایانه ویندوز مشابه هزینه دارد. ممکن است این دستگاه بسیار توانا باشد ، اما جایگزینی مناسب برای لپ تاپ نیست.

 

iPad mini : کوچکتر از  iPad Air 

Someone drawing on a 2020 iPad mini with an Apple Pencil.

 

در آخر ، ما آیپد مینی را داریم. این تبلت 7.9 اینچی با قیمت 399 دلار شروع می شود - فقط 100 دلار از iPad Air کمتر است. تفاوت اصلی بین مدل ها در اندازه صفحه نمایش است. آیپد مینی تقریبا از هر نظر دیگری با iPad Air یکسان است.آیپد مینی همچنین از تراشه A12 از سال 2018 ، تا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و یک دوربین اصلی هشت مگاپیکسلی بهره می برد. صفحه نمایش دارای همان طیف رنگی گسترده P3 مشابه با Air است که True Tone برای تعادل فضای سفید و صفحه نمایش روی صفحه قرار دارد. حتی عمر باتری به نقل از آن یکسان است.

 

گذشته از اندازه ، تفاوت اصلی این است که شما نمی توانید از هیچ یک از لوازم جانبی صفحه کلید هوشمند اپل با iPad mini استفاده کنید زیرا آنها مناسب نیستند. با این حال ، شما هنوز هم می توانید از نسل اول قلم اپل استفاده کنید و در صورت نیاز به تایپ ، یک صفحه کلید بلوتوث وصل کنید.

 

آیپد مینی واقعاً برای نویسندگان یا هنرمندان مناسب نیست. بلکه برای هر کسی است که بخواهد iPad را در یک بسته بسیار کوچکتر تجربه کند. برای مرور وب ، پاسخ دادن به ایمیل یا بازی کردن در یک دستگاه قابل حمل با 7.9 اینچ خوب است. بسیاری از مردم فکر می کنند iPad mini اندازه بسیار خوبی برای خواندن دارد  زیرا به اندازه یک رمان شومیز بزرگ اما بسیار نازک است و به راحتی می توانید آن را با یک دست نگه دارید.

 

کدام iPad را باید خریداری کنید؟

A 2020 12.9-inch iPad Pro, iPad Air, and iPad mini.

 

اگر می خواهید بهترین تجربه ممکن iPad را داشته باشید و پرداخت هزینه آن را برای شما راحت است  ، iPad Pro انتخابی واضح است. با استفاده از صفحه کلید هوشمند و مداد اپل ، یک تجربه تایپ ، طراحی و تبلت عالی را ارائه می دهد. حتی ممکن است جایگزین لپ تاپ شما را برای بسیاری از کارها باشد . این یک انتخاب عالی برای هنرمندان و متخصصانی است که می خواهند دستگاهی لمسی قدرتمند داشته باشند.

 

اگر تبلتی بیش از  لپ تاپ برای جایگزین می خواهید ، iPad Air گزینه منطقی بعدی است. شما از نظر تجربه iPad چند مورد  را قربانی خواهید کرد ، زیرا انعطاف پذیری و قدرت کمتری را نسبت به خواهر و برادرهای گرانقیمت خود ارائه می دهد. اگر iPad شما به جای کسب و کار برای تفریح است ، Air مناسب است.

 

برای یک تجربه اساسی در iPad در یک نقطه قیمت مناسب ،از  iPad ناامید نخواهید شد. این ایده آل برای کارهای سازگار با تبلت است ، مانند پیمایش اخبار ، دیدن فیلم های YouTube یا ویرایش عکس های iPhone.  همچنین یک انتخاب عالی برای بچه ها است ، زیرا هزاران برنامه آموزشی در فروشگاه App موجود است.

 

انتخاب iPad mini کمی سخت است. اگر یک تبلت کوچک از اپل می خواهید ، این تنها انتخاب شماست. خوشبختانه ، 100 دلار ارزانتر از iPad Air است ، اما عملکرد و ویژگی های یکسانی را در یک بسته کوچکتر ارائه می دهد.

 

یک مورد آخر وجود دارد که باید در نظر بگیرید ، این است که آیا اکنون بهترین زمان برای خرید iPad است. چرخه های محصولات اپل تا حدودی قابل پیش بینی است ، بنابراین حدس می زنم چه موقع احتمال دارد سخت افزار آن را ارتقا دهد . برای به دست آوردن بیشترین هزینه برای پول خود ، وسایل اپل خود را در ابتدای چرخه  معرفی آن محصول ، خریداری کنید.

برچسب ها

نظرات :