طرز تهیه دمنوش هایی برای تقویت سیستم ایمنیundefined

طرز تهیه دمنوش هایی برای تقویت سیستم ایمنی

توسط : alif
خواه نگران بیماری همه گیر ویروس کرونا و فصل آنفولانزا باشید یا فقط بخواهید سلامت کلی خود را بهبود ببخشید، دمنوش های گیاهی می توانند مفید باشند. بسیاری از افراد وقتی می خواهند که بیماری خود را دفع کنند به دلیل اثرات دارویی آن به چای و دمنوش روی می آورند.

 

دمنوش ها برای سیستم ایمنی بدن شما بسیار خوب هستند، دارای آنتی اکسیدان زیادی هستند و منبع خوبی برای تأمین مایعات بدن می باشند. بسیاری از انواع چای های گیاهی همچنین دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری هستند که می توانند به شما در جلوگیری از بیماری کمک کنند. اگر از قبل دچار یک بیماری شده اید، باز هم چای می تواند بدن شما را تسکین دهد و علائم را بهبود بخشد.

 

در حالی که دمنوش پر از مزایای سلامتی است، اگر فکر می کنید بیمار هستید جایگزینی برای درمان پزشکی حرفه ای نیست. اگر فکر می کنید از یک بیماری جدی رنج می برید، همیشه باید از یک متخصص کمک بگیرید. گفته می شود، صدها سال است که چای در داروهای گیاهی و طب سنتی برای درمان بیماری های جزئی مورد استفاده قرار می گیرد و مطالعات اخیر با شواهد علمی از مزایای چای پشتیبانی می کند. این چند دمنوش به ویژه در مورد تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن و بهبود سلامت کلی موثر هستند.

دمنوش های تقویت کننده سیستم ایمنی

 

تهیه دمنوش برای تقویت ایمنی سیستم بدن

 

زردچوبه

زردچوبه یک ریشه نارنجی روشن با طعم کمی تلخ است که شبیه به زنجبیل است و اغلب در غذاهای هندی و ایرانی استفاده می شود. زردچوبه ترکیبی به نام کورکومین دارد که حاوی خواص ضد میکروبی است و می تواند به دفع بیماری کمک کند. برای تهیه دمنوش زردچوبه از پودر آن استفاده نکنید زیرا ممکن است ناخالصی داشته باشد و دانه های آن با ورود به گلوی شما آزارتان دهد. کافیست ریشه آن را دم کنید و از چای گیاهی سالم خود لذت ببرید.

زنجبیل

مانند زردچوبه، زنجبیل هم دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و سلامت شما را حفظ کند. زنجبیل طعم کمی شیرین و کمی تند به ترکیبات چای می بخشد  و یکی از عناصر محبوب هم در چای های کافئین دار و هم گیاهی به شمار می رود.

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان به هر چایی که اضافه شود شیرینی لطیفی به آن می دهد. ریشه شیرین بیان برای صدها سال است که در داروهای گیاهی چین استفاده می شود. دارای فواید زیادی از جمله خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و شما را از بیماری دور نگه دارد. ریشه شیرین بیان فقط باید در حد متعادل ​​مصرف شود بنابراین مطمئن شوید که روزانه میزان زیادی مصرف نمی کنید.

چای نعنا فلفلی

نعنا فلفلی یکی دیگر از چای های گیاهی پرطرفدار است که می تواند به تنهایی مصرف شود و یا به عنوان ماده ای به چای های کافئین دار و یا گیاهی اضافه شود. به طور طبیعی از هضم سالم پشتیبانی می کند که به نوبه خود باعث تقویت ایمنی می شود و همچنین دارای آنتی اکسیدان های زیادی به همراه انواع دیگر فواید سلامتی است.

بابونه

گیاه بابونه قرنهاست که به عنوان یکی از اجزای داروهای گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین علائم سرماخوردگی و کمک به استراحت و آرامش استفاده می شود. در حالی که مطالعات مربوط به مزایای بابونه هنوز ادامه دارد، تحقیقات اخیر نشان می دهد که بابونه ممکن است دارای خواص ضد باکتری باشد که می تواند به دفع بیماری کمک کند و سیستم ایمنی بدن شما را به شکلی قوی حفظ کند. بابونه را می توان به تنهایی برای یک دمنوش گلی و ملایم که با کمی عسل بسیار مناسب است، مصرف کرد.

لمون گرس یا علف لیمو

لمون گرس یک ماده رایج در انواع ترکیبات چای است که طعم مرکبات مطبوعی دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که گیاه لمون گرس دارای خواص ضد باکتری است که می تواند به محافظت از بدن در برابر بیماری کمک کند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

 

لمون گرس یا علف لیمو

 

چای هیبیسکوس

چای هایی که دارای گیاه هیبیسکوس هستند دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی هستند که می توانند سلامت عمومی را تقویت کنند. این گیاه همچنین دارای بسیاری از مزایای دیگر از جمله مقادیر بالای آهن، آنتی اکسیدان ها و ویتامین سی است به چای ترش معروف است.

چای تولسی یا ریحان مقدس

تولسی "ملکه گیاهان" در سراسر هند در نظر گرفته می شود، جایی که به عنوان ریحان مقدس شناخته شده است و بیش از 3000 سال برای اهداف مختلف بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته است. پزشکان باستانی طب آیورودا درباره آن چنین می گویند: تولسی فراوان در آنتی اکسیدان هاست و به صورت ارگانیک به هضم غذا کمک می کند، باعث تولید استقامت و تعادل متابولیسم می شود. علاوه بر این، این ماده به عنوان یک آداپتوژن قدرتمند عمل می کند که عامل انرژی و سرزندگی جسمانی است. این گیاه در دور کردن استرس و محافظت از سیستم ایمنی بدن موثر است.

چای رویبوس

از گیاهی بومی در سواحل غربی آفریقای جنوبی گرفته شده است، جایی که مدت ها است به دلیل طعم غنی و مشخص آن و مزایای سلامتی اش مورد پسند قرار می گیرد. این دمنوش به دلیل محتوای بالای ویتامین سی از مکانیسم های بدن پشتیبانی می کند از جمله تولید و عملکرد سلول های سفید خون که در برابر مهاجمان از بدن دفاع می کنند.

اکیناسه یا سرخارگل

قبایل هندی از گیاه اکیناسه برای بیش از 400 سال با تکیه بر مزایای برگ ها، ریشه ها و ساقه های آن برای سلامتی خود استفاده کرده اند. در واقع، این گیاه تا دهه 1950 که معرفی آنتی بیوتیک ها باعث کاهش مصرف آن شد بسیار مورد احترام بود. با این حال، هنگامی که گیاه اکیناسه به صحنه سلامتی بازگشت، این کار را با تمام قوا انجام داد و در نهایت به یک صنعت 28 میلیون دلاری در سال تبدیل شد.

قسمت فوقانی این گیاه حاوی پلی ساکاریدهایی است که فعالیت های حمایتی از جمله تحریک سلول های کشنده طبیعی را تحریک می کند. به طور کلی، از عملکرد ایمنی سالم و سلامتی فصلی نیز پشتیبانی می کند.

 

نظرات :