داروهای خانگی برای درمان کلسترول بالاundefined

داروهای خانگی برای درمان کلسترول بالا

توسط : alif
کلسترول بالا اغلب به دلیل انتخاب سبک زندگی ناسالم مانند رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع و عدم فعالیت بدنی کافی ایجاد می شود

 

عواملی مانند چاقی، سیگار کشیدن، نوشیدن بیش از حد الکل، پیری (عروق با افزایش سن باریک می شوند)، ژنتیک و برخی بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های کلیوی یا کبدی نیز خطر ابتلا به این مشکل را افزایش می دهند.

 

کلسترول یک ماده چربی موجود در خون شما است که برای ساخت و حفظ غشای سلول، تبدیل آفتاب به ویتامین دی و سایر عملکردهای مهم مورد نیاز است.

کلسترول خون چیست و برای کاهش آن باید چکار کرد

 

درمان خانگی کلسترول بالا

در اینجا چند داروی برتر خانگی برای درمان کلسترول بالا آورده شده است:

تخم گشنیز

تحقیقات نشان داده است که گشنیز به کاهش سطح کلسترول کل، کلسترول بد و تری گلیسیرید کمک می کند. دانه گشنیز همچنین دارای اثرات افت قند خون است و می تواند در مدیریت دیابت مفید باشد.

  • ● دو قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز را به یک فنجان آب اضافه کنید.
  • ● مخلوط را بجوشانید و سپس صاف کنید.
  • ● این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز بنوشید. می توانید شیر، شکر و هل را به آن اضافه کنید و از آن به عنوان جایگزین چای معمولی خود استفاده کنید.

پیاز

پیاز قرمز در مقابله با کلسترول بالا مفید است. دانشمندان در هنگ کنگ دریافتند که آنها به کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح کلسترول خوب کمک می کنند. این به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

  • ● آب پیاز و عسل را هر کدام یک قاشق چای خوری با هم مخلوط کنید. آن را هر روز یک بار بنوشید.
  • ● یک پیاز ریز خرد شده و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل را به یک لیوان دوغ اضافه کنید. آن را به طور منظم مصرف کنید.
  • ● همچنین پیاز، زنجبیل و سیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سرکه سیب

سرکه سیب به کاهش کلسترول کل و تری گلیسیرید کمک می کند. علاوه بر این، این یک درمان خانگی عالی برای تعدادی از بیماری ها از جمله رفلاکس اسید معده، فشار خون بالا، نقرس، عفونت های تنفسی فوقانی و سایر موارد است.

  1. ● یک قاشق چای خوری سرکه سیب ارگانیک را در یک لیوان آب مخلوط کنید.
  2. ● حداقل دو یا سه بار در روز برای یک ماه این نوشیدنی را بنوشید.

آب پرتقال

نوشیدن روزانه سه فنجان آب پرتقال تازه می تواند کمک زیادی به کاهش طبیعی کلسترول خون کند زیرا سرشار از ویتامین سی، فولات و فلاونوئیدها است.

مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان داد که نوشیدن 750 میلی لیتر آب پرتقال خالص به طور روزانه می تواند باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش تری گلیسیرید شود.

آب پرتقال غنی شده با استرول ها حتی بهتر است. مطالعات نشان داده است که حدود 3 گرم فیتواسترول تا 15٪ به کاهش کلسترول کل کمک می کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک درمان خانگی مفید برای کلسترول بالا محسوب می شود حتی اگر چربی اشباع شده باشد. روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که به افزایش کلسترول "خوب" و بهبود نسبت کلسترول بد و خوب کمک می کند.

مقادیر متوسط ​​روغن نارگیل ارگانیک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می توانید روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری از این روغن میل کنید. از روغن نارگیل تصفیه شده یا فرآوری شده استفاده نکنید.

بلغور جو دوسر

لذت بردن از یک کاسه بلغور جو دوسر یک روش آسان و در عین حال موثر برای کاهش سطح کلسترول است. پر از فیبر محلول است و باعث کاهش جذب کلسترول و کاهش سطح کلسترول بد خون می شود.

یک و نیم فنجان بلغور جو دوسر پخته شده یا یک فنجان سبوس جو دوسر حاوی تقریباً سه گرم فیبر محلول بتا گلوکان است. همچنین می توانید میوه ها و آجیل هایی مانند سیب، موز، توت فرنگی و گردو را به جو دوسر خود اضافه کنید تا مزایای سلامتی آن بیشتر شود.

روغن ماهی

روغن ماهی و ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی، ماهی تن، ماهی سالمون، شاه ماهی، ماهی تروت، ماهی آبی، ساردین و مانند اینها مملو از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. آنها به کاهش تری گلیسیرید (چربی در خون) کمک می کنند و از بیماری های قلبی جلوگیری می کنند.

روزانه حدود یک تا چهار گرم روغن ماهی مصرف کنید. اگر رژیم گیاهخواری یا وگان را انتخاب کرده اید، بذر کتان آسیاب شده که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کاهش کلسترول با برنج مخمر قرمز

 

برنج مخمر قرمز

برنج مخمر قرمز حاوی ترکیباتی است که به عنوان موناکولین شناخته می شوند و باعث مهار سنتز کلسترول می شوند و از این رو به کاهش کلسترول کمک می کنند. به زبان ساده، برنجی است که توسط مخمر قرمز تخمیر می شود و هزاران سال است که در چین برای اهداف دارویی استفاده می شود. قرص برنج مخمر قرمز را هم می توانید از داروخانه ها یا فروشگاه های مواد غذایی سالم تهیه کنید.

برای کلسترول بالا، 1200 تا 2400 میلی گرم از مکمل را یک یا دو بار در روز مصرف کنید. مطالعات نشان داده است که این مکمل غذایی می تواند سطح کلسترول کل و بد را کاهش دهد. با این حال، هنگام مصرف این مکمل ها محتاط باشید زیرا دوز مناسب و اثرات طولانی مدت آنها هنوز مشخص نیست.

علاوه بر این، برخی از محصولات برنج مخمر قرمز ممکن است حاوی لواستاتین و سایر مواد شیمیایی باشند که ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. بهتر است قبل از شروع مصرف با پزشک خود مشورت کنید. این مکمل ها را در دوران بارداری، شیردهی یا هنگامی که از مشکلات کبدی رنج می برید، مصرف نکنید.

آجیل

گردو، بادام، بادام زمینی، فندق، پسته و سایر مغزها و دانه ها در کنترل کلسترول بالا مفید هستند زیرا غنی از استرول های گیاهی و فیبر می باشند. به طور خاص مشخص شده است که گردو به کاهش کلسترول کل و تری گلیسیرید کمک می کند.

بنابراین، اکنون دلیل خوبی برای لذت بردن منظم از یک مشت آجیل بو داده شده خوشمزه دارید اما زیاده روی نکنید. همچنین، مصرف غلات سبوس دار و سایر غذاهای پر فیبر را افزایش دهید.

همراه با این داروهای خانگی، رعایت رژیم های غذایی سالم و انتخاب سبک زندگی سالم ضروری است. چربی های ترانس را از رژیم خود حذف کنید. آنها کلسترول بد شما را افزایش می دهند و کلسترول خوب شما را کاهش می دهند. به علاوه، برای کمک به کاهش کلسترول، یک رژیم غذایی حاوی ویتامین سی زیاد (100 تا 200 میلی گرم در روز) را از یاد نبرید.

نظرات :