بهترین مواد غذایی برای مغز هنگام امتحانات و درس خواندنundefined

بهترین مواد غذایی برای مغز هنگام امتحانات و درس خواندن

توسط : alif
اگر در فصل امتحانات و مشغول درس خواندن هستید آیا می دانید کدام یک از غذاهای مصرفی خود را باید افزایش دهید؟

 

می دانید که برای عدم حواس پرتی و تمرکز خود باید چه مواردی را مصرف کنید یا چه چیزی به شما کمک می کند تا با اعصاب درهم ریخته و استرس روزافزون مقابله کنید؟

این یک واقعیت شناخته شده است که هر آنچه می خورید یا می نوشید می تواند به طور مستقیم بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد و این به معنای غیر مستقیم عملکرد شما در امتحانات است. بنابراین، باید آن دسته از غذاهایی را که می توانند تأثیر منفی بر ذهن و بدن شما بگذارند، بخورید به خصوص که تغذیه سالم و رژیم غذایی درست می تواند بر نمرات شما تأثیر بگذارد و تمام تلاش شما برای درس خواندن در کل سال را بی نتیجه کند.

در این مقاله لیستی از مواد غذایی که برای دریافت نمرات بهتر در امتحانات به شما کمک می کنند را جمع آوری کرده ایم تا با قدرتی فوق العاده به درس خواندن ادامه دهید و در امتحانات پیروز شوید.

مواد غذایی برای تمرکز بهتر ذهن هنگام درس خواندن

 

مواد غذایی برای تمرکز بهتر ذهن هنگام درس خواندن

 

غلات کامل

برای اطمینان از نمرات بهتر غلات کامل مصرف کنید. این کربوهیدرات های تصفیه نشده و پیچیده به آرامی هضم می شوند. آنها نه تنها قدرت مغز شما را بهبود می بخشند بلکه به شما در مطالعه در ساعت های طولانی نیز کمک می کنند و هوشیاری ذهنی و انرژی را افزایش می دهند.

اینها بهترین موارد برای دانش آموزانی است که می خواهند حافظه خود را بهبود ببخشند. غلات کامل حاوی فیبرها، ویتامین ها و حتی مقداری امگا 3 هستند که برای بهبود گردش خون بسیار عالی عمل می کنند. برخی از غلات سبوس دار مانند گندم، جو دوسر، جو، ذرت و غیره به راحتی در دسترس هستند.

آب

اگرچه غذا نیست اما آب به شما کمک می کند تا بدن را هیدراته نگه دارید و در عین حال سلامت مغز را حفظ کنید. آب واسطه ای است که از طریق آن خون در بدن ما جریان می یابد، بنابراین اکسیژن را به تمام بافت های بدن منتقل می کند. به دلیل همین روند است که مغز ما به روش بهتری شروع به کار می کند و هوشیارتر می شود.

پس برای عملکرد طبیعی بدن و مغز در زمان امتحانات حتماً آب کافی مصرف کنید که برای هر فرد حدود 8 لیوان به طور روزانه است.

چای سبز

نوشیدن چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هاییست که در طول امتحانات و درس خواندن نه تنها می توانند از مغز شما در برابر سایش و فرسودگی محافظت کنند بلکه به شما کمک می کنند تا خستگی روحی را از بین ببرید. چای سبز که با سوخت طبیعی و قدرت تقویت انرژی همراه است، حاوی پلی فنول است.

پلی فنول ها که یک ماده با مزه تلخ هستند، در انتقال سیگنال های «پاداش» و «انگیزه» به مغز کمک می کنند. در طول امتحانات چه چیز دیگری بهتر از این می توانید بخواهید؟

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از همه کاره ترین غذاهای اطراف ماست که هر شکل آن یعنی شکم پر، نیمرو، آب پز یا مخلوط است که برای بدن فرد مفید می باشد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است که از اهمیت حیاتی در هنگام بهبود عملکرد حافظه برخوردار است. در واقع، برای دانش آموزان تخم مرغ بهترین است.

کولین موجود در تخم مرغ به مغز شما کمک می کند تا مدت زمان طولانی تری در مقایسه با کربوهیدرات های ساده هوشیار بماند در حالی که پروتئین موجود در تخم مرغ اسیدهای آمینه را تأمین می کند که به سلول های مغز کمک می کند شبکه ایجاد کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

سبزیجات با برگ سبز

پدر و مادرتان اشتباه نمی کردند وقتی به شما می گفتند سبزیجات مصرف کنید زیرا سبزیجات با برگ سبز دارای مواد مغذی فوق العاده ای هستند که می توانند سلامتی، تمرکز و هوشیاری شما را حفظ کنند. آنها همچنین می توانند در یادآوری خاطرات کوتاه مدت و طولانی مدت به شما کمک کنند و دارای ویتامین ک، فولات، کلسیم و فیبر بسیار زیادی هستند! پس در خوردن اسفناج، کلم بروکلی، کرفس و سبزی خوردن بی میلی نشان ندهید.

 

مواد غذایی برای تمرکز بهتر ذهن هنگام درس خواندن

 

شکلات تلخ

شکلات های تلخ از همه غذاهای مربوط به مغز ذکر شده محبوب تر هستند. سرشار از آنتی اکسیدان هستند و با بهبود جریان خون، وضوح و سطح هوشیاری مغز را افزایش می دهند. بنابراین، مهارت های شناختی شما مانند حل معادله و نوشتن افزایش می یابد. از لحاظ علمی ثابت شده است که شکلات تلخ از بین برنده استرس است و به شما کمک می کند تا خوشحال بمانید که ممکن است این انگیزه اضافی را برای مطالعه بهتر به شما بدهد.

میوه

سرشار از فیبر و قند طبیعی و یکی از موارد ضروریست که در طول امتحانات برای شما بهترین است. گزینه های زیادی برای خوردن وجود دارد زیرا از یک طرف، سیب به بهبود عادات مطالعه و عملکرد تحصیلی کمک می کند، موز شما را از احساس گرسنگی سریع باز می دارد و به شما کمک می کند تا از حواس پرتی جلوگیری کنید. انواع توت ها و گیلاس نیز سرشار از فیبر غذایی هستند و از آنجا که به وفور حاوی آنتی اکسیدان هستند، علاوه بر اینکه شما را بیدار و هوشیار نگه می دارند، به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کنند. پرتقال هم باعث افزایش بهره وری می شود زیرا انرژی را با سرعت کمتری تأمین می کند. انگور هم می تواند برای شما معجزه کند.

کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی حاوی چربی های سالم و مقدار زیادی پروتئین (در هر وعده) است، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. علاوه بر این از آنجا که آنها به سرعت منقضی نمی شوند شما همیشه می توانید آن را برای هر زمان که نیاز باشد نگهداری کنید.

 

مواد غذایی برای تمرکز بهتر ذهن هنگام درس خواندن

 

قهوه

از نظر فنی، قهوه غذا نیست اما قطعاً می تواند در امتحانات به شما کمک کند. قهوه و کافئین قدرت افزایش سرعت و کاهش افت توجه را دارد. در واقع، فقط بوی آن می تواند شما را در طول شبانه روز بیدار و سرحال نگه دارد. با این حال، همیشه باید قهوه را به صورت تنظیم شده و متعادل مصرف کنید.

ماهی

اگر اهل کتاب و مطالعه هستید، این غذای مغز برای شما مناسب است. سرشار از امگا 3 است و به راحتی هضم می شود و به عملکرد خوب مغز شما کمک کند. در واقع، ماهی در مقایسه با گوشت قرمز چرب نیست و بسیار ارزان تر است. ماهی چه تازه باشد و چه کنسرو، باید در لیست "غذاهای لازم" در طول امتحان قرار گیرد.

آجیل و میوه خشک

در طول امتحانات از مغزهایی چون بادام، پسته، گردو یا هر مغز دیگری مصرف کنید! از افزایش وضوح ذهنی و قدرت حافظه گرفته تا کاهش بی خوابی، میوه خشک و آجیل به شما در همه موارد کمک می کند. آجیل های پر چرب منبع خوبی از انرژی مناسب برای دانشجویان در طول امتحانات هستند.

حبوبات

از آنجا که حبوباتی مانند لوبیا و عدس مملو از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و کلسیم هستند بسیار مفیدند. غلظت بالای اسید فولیک در آنها به بهبود حافظه شما کمک می کند که به نوبه خود به شما یاری می دهد توانایی خود را در به خاطر سپردن اطلاعات افزایش دهید.

نظرات :