راه های ساده برای پس انداز پولundefined

راه های ساده برای پس انداز پول

توسط : alif
هرچه زودتر شروع کنید، می توانید بیشتر پس انداز کنید. بیاموزید که چگونه یک برنامه ایجاد کنید که انگیزه شما باشد و از راهنمایی های ما برای صرفه جویی در هزینه روزانه استفاده کنید.

 

گاهی سخت ترین چیز در مورد پس انداز پول شروع کار است. این راهنمای گام به گام نحوه صرفه جویی در هزینه می تواند به شما در تدوین یک استراتژی ساده و واقع بینانه کمک کند، بنابراین می توانید برای تمام اهداف پس انداز کوتاه مدت و بلند مدت خود برنامه ریزی کنید.

 

یک هدف پس انداز تعیین کنید

صرفه جویی برای تعطیلات، بازسازی منزل، خرید خانه و ماشین و یا اینکه صرفاً می خواهید پول بیشتری در بانک داشته باشید، هرچه که باشد داشتن یک هدف به شما در رسیدن به آن چه می خواهید کمک می کند.

بررسی کنید که چه مقدار پول نیاز دارید و چه مدت باید صرفه جویی کنید تا دریابید چه مدت طول می کشد تا به هدف خود برسید.

یک برنامه پس انداز داشته باشید

راز پس انداز، این است که زود شروع کنید و اغلب پول جمع کنید. یک برنامه یا اپلیکیشن مناسب برای این کار را دانلود کنید تا بتوانید پول خود را مدیریت کنید و به هدف خود پایبند بمانید.

راه های پس انداز پول و سرمایه گذاری

 

بدانید پول شما کجا خرج می شود

از هزینه های منظم و عادت های خود تصویری واضح داشته باشید. این به شما کمک می کند ببینید از کجا می توانید هزینه ها را کاهش دهید و پس انداز کنید. به عنوان مثال، عضویت بدون استفاده در سالن ورزشی را لغو کنید یا ناهار خود را از خانه به محل کار خود بیاورید. ممکن است تعجب کنید که چطور چیزهای کوچک در آخر ماه مبلغ زیادی می شوند.

بودجه بندی را شروع کنید

وقتی دانستید که چگونه پول خود را خرج می کنید، می توانید بودجه واقعی تعیین کنید. بودجه شما به شما کمک می کند تا در مسیر خود بمانید، پیشرفت خود را مرور کنید و زودتر به اهداف مالی خود برسید.

مقداری قسط پرداخت کنید

اگر پس از هزینه های عادی تان مقداری پول باقیمانده است، از آن برای بازپرداخت اضافی در قبال قسط یا وام های خود استفاده کنید. این کار هم سرمایه شما را زودتر افزایش می دهد.

 

راه های پس انداز پول و سرمایه گذاری

 

برای خرید به دنبال بهترین قیمت ها باشید

قبل از خرید یک محصول حتماً تحقیقات انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که محصول مناسب شما باشد و بهترین معامله را داشته باشید. خریدهای آنلاین را نیز در نظر داشته باشید زیرا اغلب از قیمت فروشگاه ها پایین ترند و تخفیفات بیشتری هم شامل آنها می شود. همچنین امکان مقایسه بهتری بین محصولات مشابه را برای شما فراهم می کند.

یک حساب جداگانه افتتاح کنید

یک حساب جداگانه راهی عالی برای مدیریت پول است. بدین شکل شما از پولی که در حسابی دیگر جمع کرده اید خرج نمی کنید. برای رشد سریع پس انداز خود به دنبال حسابی با بالاترین نرخ بهره و بدون کارمزد باشید.

پس انداز خود را خودکار کنید

بخشی از حقوق خود را به حساب پس انداز خود به طور اتوماتیک واریز کنید. می توانید از کارفرمای خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد یا می توانید بدهی مستقیم تنظیم کنید. به این ترتیب، حتی بدون اینکه به آن فکر کنید یا خود را مجبور کنید، پول جمع می کنید. بدین شکل از فراموش کردن آن هم جلوگیری می کنید.

عادت های خود را تغییر دهید

یک عادت خرج منظم را تغییر دهید و اینگونه صرفه جویی کنید. تغییرات اندک در هزینه ها در طولانی مدت به پس اندازهای کلان می افزاید.

به طور مثال اگر عادت به خرید قهوه دارید، خرید خود را از لیوان بزرگ به لیوان کوچک یا متوسط تغییر دهید و بدین شکل در خرید قهوه صرفه جویی کنید.

اگر عادت به خرید عطر دارید به جای بطری بزرگ 100 میل به خرید بطری 50 میل اکتفا کنید.

اگر عادت به خرید لباس دارید، دست نگه دارید و خریدهایتان را به پایان فصل یا به مناسبت های مختلف که در تخفیف و حراج قرار می گیرند موکول کنید.

سیگار نکشید

نه، قطعاً ترک آن آسان نیست اما اگر بتوانید هزینه سیگاری که به طور روزانه می کشید را صرفه جویی کنید در پایان سال مبلغ قابل توجهی می شود به علاوه اینکه مزایای سلامتی نیز به همراه دارد.

در هزینه های خدماتی صرفه جویی کنید

بیایید این حقیقت را بپذیریم، هزینه های خدمات به ندرت با گذشت زمان کاهش می یابد، بنابراین اکنون مسئولیت امور خانه خود را بر عهده بگیرید و کارهای خانه خود را خودتان انجام دهید. سعی کنید در اموری که چندان سخت نیست و خطری نیز به دنبال ندارد اطلاعات خود را تکمیل کنید تا بتوانید تعمیراتی که شما را متحمل هزینه می کنند خودتان انجام دهید. گاهی می توانید از اطرافیان تان پرس و جو کنید و همچنین برای انجام هر کاری می توان از اینترنت کمک گرفت. مقاله ها و فیلم های آموزشی می توانند شما را در کارهایی مانند رنگ آمیزی دیوارها و نوسازی و نصب کاغذ دیواری و برچسب و استیکر دیواری یاری رسانند. عایق کاری و تعمیرات ساده برخی از لوازم برقی هم می تواند کارهایی باشد که از پس آنها بربیایید.

برای تمیز کردن و نظافت منزل هم سعی کنید هر هفته روزهای تعطیل یک برنامه جامع تمیزکاری بچینید تا خانه آنقدر کثیف نشود که مجبور شوید از دیگران کمک بگیرید و هزینه اضافی بپردازید.

 

پیشرفت خود را بررسی کنید

بودجه خود را مرور کنید و هر ماه پیشرفت خود را بررسی کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا به برنامه پس انداز شخصی خود پایبند بمانید، بلکه به شما کمک می کند مشکلات را به سرعت شناسایی و برطرف کنید. اگر خرج اضافی هرچند کوچکی داشته باشید در این مرحله می توانید آن را بیابید. درک چگونگی صرفه جویی در هزینه حتی ممکن است به شما الهام ببخشد تا راه های بیشتری برای پس انداز و دستیابی سریع تر به اهداف خود پیدا کنید. علاوه بر همه اینها وقتی با چشم خود پیشرفت تان را مشاهده می کنید به شدت برای ادامه دادن انگیزه پیدا می کنید.

 

نظرات :