چگونه کسب و کار شخصی خودتان را راه اندازی کنیدundefined

چگونه کسب و کار شخصی خودتان را راه اندازی کنید

توسط : alif
راه اندازی کسب و کار شخصی آرزوی هر کارآفرین احتمالی است. گرچه این یک کار بزرگ است. . در این مقاله، ما به طور خاص در مورد چگونگی راه اندازی کسب و کار شخصی خود و چگونگی موفقیت شما در آن صحبت خواهیم کرد.

 

شروع یک کسب و کار شخصی و داشتن یک بیزینس موفق دو چیز کاملا متفاوت هستند. دانستن اینکه چگونه شغل خود را به روش صحیح راه اندازی کنید می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت طولانی مدت و شکست باشد.

یک جمله قدیمی وجود دارد که می گوید مردم قصد ندارند شکست بخورند، آنها فقط برنامه ریزی نمی کنند. این حقیقت زیادی دارد. شروع یک کار فراتر از این است که فقط به یک ایده خوب بپردازید و وارد بازار کار شوید. شما باید برای موفقیت برنامه ریزی کنید و این بدان معنی است که شما باید بدانید که چگونه اهدافتان را تعیین کنید تا به آنها برسید. بنابراین، مهم است که شما هر جنبه از تجارت خود را به دقت ارزیابی کنید.

 

راه اندازی کسب وکار شخصی

 

1. خود را ارزیابی کنید

صادق باشید. انجام ارزیابی شخصی صادقانه دشوار است. انسانها فقط در ارزیابی دقیق خودشان مهارت ندارند.

این یک آزمایش کوچک سریع است که می توانید با هر گروه 10 نفره یا بیشتر انجام دهید. از آنها بخواهید که اگر می دانند چگونه با ماشین رانندگی کنند، دست خود را بالا بگیرند، تقریباً 100٪ دستها بالا می رود. سپس، از آنها بخواهید که اگر از رانندگان متوسط ​​بهتر هستند، دست خود را بالا نگه دارند. 90 تا 95٪ از دست ها بلند می شوند.

بنابراین، این به ما چه می گوید؟

از آنجا که از نظر آماری غیرممکن است که همه "بالاتر از حد متوسط" باشند، این پدیده ای به نام "اثر  Dunning-Kruger"  را نشان می دهد که یک سوگیری شناختی است که در آن افراد به اشتباه دانش یا توانایی خود را در یک منطقه خاص بیش از حد ارزیابی می کنند. این اتفاق می افتد زیرا عدم آگاهی از خود آنها را از ارزیابی دقیق مهارتهایشان بازمی دارد.

به دلیل این اثر Dunning-Kruger، مشاوره با دیگران در مورد نقاط قوت و ضعف ما می تواند مفید باشد. فقط به شخص اطمینان دهید که به نظر واقعی او علاقه مند هستید و اگر نظر منفی به شما بدهد آزرده نخواهید شد.

برخی از مواردی که خوب است در ارزیابی خود قرار دهید:

● آیا شما خود شروع کننده هستید؟ برخلاف کارمند بودن، کسی روی شانه شما نخواهد ایستاد که به شما بگوید چه کاری انجام دهید یا چه موقع به محل کار بروید. اگر کسی هستید که به فشار دیگران احتیاج دارید، ممکن است راه اندازی مشاغل شخصی بهترین گزینه برای شما نباشد.

● چقدر منظم هستید؟ مهارت های برنامه ریزی و سازمانی خصوصاً در مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار شخصی مهم است.

● چگونه خطر و شکست را کنترل می کنید؟ تجارت یک ریسک خطرناک است. موفقیت هرگز تضمین نمی شود. افراد باهوش تجاری ریسک های محاسبه شده ای را قبول می کنند اما هنوز هم ریسک های خطرناک وجود دارند. اگر کسی هستید که فکر شکست یا از دست دادن پول برای او ویرانگر است، احتمالاً کارآفرینی برای شما مناسب نیست.

● چقدر با دیگران کنار می آیید؟ مهارت های ارتباطی شما چگونه است؟ صاحبان مشاغل ارتباطات را به سطح کاملاً جدیدی می رسانند. شما باید بتوانید با مشتریان، شرکای تجاری، شرکای آن صنعت، تأمین کنندگان، کارمندان، حسابداران، وکلا و تعداد زیادی از افراد به طور دقیق و قاطع تعامل داشته باشید.

● چقدر تحمل دارید؟ تاب آوری و استقامت دو مورد از بزرگترین عواملی هستند که موفقیت شما را تعیین می کنند. اشتباهاتی انجام می شود و برخی از آنها هزینه بر است. شما باید مقاومت و پشتکار کافی داشته باشید تا بعد از سرنگون شدن همچنان از جا بلند شوید. تنها راه مطمئن برای شکست این است که تسلیم شوید.

اگر برای کارآفرین شدن آنچه لازم است را دارید، زمان آن است که به مرحله بعدی بروید.

2. ایده تجاری خود را ارزیابی کنید

این مرحله به طور کلی به اندازه خودارزیابی سخت نیست زیرا معیارهای مورد استفاده در ارزیابی این فرایند بیشتر از ذهنی، عینی است.

بازار هدف خود را مشخص کنید. افرادی که محصول یا خدمات شما را می خرند چه کسانی هستند؟ برای این مرحله، تغییر ذهنیت مهم است. به جای اینکه مثل فروشنده فکر کنید، مثل مشتری فکر کنید.

آیا می توانید پاسخ سوالات زیر را بیان کنید؟

● چه مشکلی توسط محصول یا خدمات شما حل شده است؟

● چگونه محصول یا خدمات شما این مشکل را حل می کند؟

● چرا راه حل شما از دیگران بهتر است؟

● آیا مردم حاضرند برای حل این مشکل هزینه کنند؟

همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا محصول یا خدمات خود را متناسب با نیازهای آنها تغییر دهید. همچنین در تدوین استراتژی بازاریابی مفید است.

 3. رقبا را ارزیابی کنید

به طور کلی، می توانید رقبای خود را به سه دسته تقسیم کنید:

● رقبای مستقیم - اینها شرکتهایی هستند که محصولات یا خدمات یکسانی را در همان بازار هدف تجاری شما ارائه می دهند مانند برگر کینگ و مک دونالد.

● رقبای غیرمستقیم - این مشاغل محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که مشابه آنچه شما ارائه می دهید است بدون اینکه یکسان باشند. نوع دیگری از رقیب غیرمستقیم می تواند آن باشد که همان محصول یا خدمات را به بازار عرضه کند، فقط مشتری یا بخش دیگری از بازار در دست اوست. ساب وی و مک دونالد رقبای غیرمستقیم هستند.

● رقبای جایگزین - اینها مشاغلی هستند که محصولات یا خدمات مختلفی را به همان مشتری در همان بخش بازار شما ارائه می دهند. مانند رقابت مک دونالد با رستوران های محلی و خانگی.

هنگامی که رقبای خود را دقیقاً شناسایی کردید باید اطلاعات زیر را جمع آوری کنید:

▪ دامنه محصولات و خدماتی که ارائه می دهند چقدر است؟

▪ آیا آنها در حال گسترش یا کاهش تجارت خود هستند؟

▪ چه مدت است که آن ها در تجارت هستند؟

▪ مشتریان ویژگی مثبت و منفی آنها را در چه می بینند؟

▪ آیا می توانید مزیت رقابتی آنها را تشخیص دهید؟

▪ استراتژی قیمت گذاری آنها چیست؟

▪ استراتژی تبلیغات و بازاریابی آنها چیست؟

هدف از تجزیه و تحلیل شناسایی نقاط قوت و ضعف رقبای شماست که برای رقابت بهتر است.

4. امکان سنجی مالی تجارت را ارزیابی کنید

در تهیه تجزیه و تحلیل امکان سنجی مالی، باید پاسخ سوالات زیر را داشته باشید:

● هزینه کردن کار و فعالیت شما در زمینه سودآوری چیست؟

● چه هزینه های اولیه ای خواهید داشت؟

● چه هزینه های جاری خواهید داشت؟

● منبع سرمایه اولیه شما چیست؟

●پتانسیل کسب و کار چیست و چه مدت طول می کشد تا به آن دست یابید؟

● چگونه کسب و کار شخصی خود را باز نگه دارید و قبض های خود را پرداخت کنید تا زمانی که سودآور شود.

ممکن است دلسرد کننده باشد اگر دریابید که ایده تجاری شما از نظر مالی عملی نیست اما بهتر است این کشف را قبل از هزینه کردن پول انجام دهید.

5. یک برنامه تجاری حرفه ای داشته باشید

اگر قبلاً چنین کاری نکرده اید، برای خود یک طرح تجاری حرفه ای تهیه کنید. وقتی می گوییم "حرفه ای"، منظور این نیست که شما باید کسی را برای این کار استخدام کنید. منظور این است که شما باید بدانید که یک طرح تجاری حرفه ای چگونه است و آن را جدی بگیرید.

غالباً، کارآفرینان جدید از ایجاد یک طرح تجاری غافل می شوند. این استراتژی خوبی نیست. بدون برنامه، نمی دانید که به کجا می روید.

این کاری دشوار به نظر می رسد اگر شما قبلاً هرگز با نوشتن یک طرح تجاری روبرو نشده باشید اما این یک کار اساسی است که به شما امکان می دهد تا یک پایه محکم ایجاد کنید و ادامه دهید. هنگامی که به دنبال تأمین اعتبار یا سرمایه گذاری هستید نیز یک طرح تجاری ضروری است.

 

راه اندازی کسب وکار شخصی

 

6. از اصول عقل سلیم برای هزینه ها استفاده کنید

استارت آپ های موفق، محدودیت هزینه ها را حفظ می کنند. به عنوان یک مالک، باید بدانید که پولتان کجا خرج می شود. در همه مشاغل، هزینه ها متمایل است با گذشت زمان بالا برود اما در مراحل اولیه می توانید روی کاهش هزینه ها بیشتر از درآمد حساب کنید.

در اولین مرحله مالک بودن استارت آپ با مجموعه ای از چالش ها روبرو خواهید شد. شما باید خود را با فضای کسب و کار انتخاب شده آشنا کرده و در عین صرفه جویی در هزینه های عملیاتی، به دنبال گزینه هایی برای گسترش فعالیت تجاری باشید.

7. با تمرکز شروع کنید

اغلب اوقات، صاحبان مشاغل جدید با اهداف بیش از حد خود دچار مشکل می شوند. آنچه اتفاق می افتد این است که افراد خارج از تخصص خود کارها را انجام می دهند.

به یاد داشته باشید، آمازون فقط با فروش کتاب شروع کرد. آنها به آرامی تجارت خود را گسترش دادند تا جایی که اکنون می توانید تقریباً هر چیزی را در سایت آنها پیدا کنید.

مثل آمازون باشید. با تمرکز بر یک چیز شروع کنید و بعد آن را گسترش دهید.

8. منابع خاص را جستجو کرده و از آنها استفاده کنید

منابع رایگان زیادی وجود دارد که صاحبان مشاغل جدید باید از آنها استفاده کنند. آنها منبع بزرگی از اطلاعات، راهنما و از همه مهمتر فرصت هستند. برخی از این منابع عمومی است، در حالی که برخی دیگر به انواع خاصی از کارآفرینان اختصاص دارد. هر دو ارزش بررسی دارند.

9. فقط آن را انجام دهید!

این عبارت از برند نایک قرض گرفته شده اما توصیه خوبی است. بسیاری از کارآفرینان (و افراد عادی) به بیماری فلج کننده تحلیل دچار می شوند. این وقتی است که کسی در مورد تصمیم گیری بیش از حد فکر می کند، انتخاب هرگز انجام نمی شود و منجر به بی عملی می شود.

اگر فردی کمال گرا هستید، باید به خصوص مراقب تحلیل فلج کننده باشید. کمال گرایان تمایل دارند قبل از شروع کار خود صبر کنند تا همه چیز کامل شود و بسیاری هرگز کاری انجام نمی دهند.

نظرات :