سوالاتی که برای انتخاب شغل باید از خود بپرسیدundefined

سوالاتی که برای انتخاب شغل باید از خود بپرسید

توسط : alif
وقتی نوبت به انتخاب شغل و حرفه می رسد، فاکتورهای زیادی وجود دارد. انتخاب صحیح شغلی مهم است زیرا بسیاری از افراد بیشتر از اینکه بخوابند کار می کنند.

 

با پرسیدن این هشت سوال از خود، در موقعیتی قرار خواهید گرفت که شغلی متناسب با خود انتخاب کنید.

1. آیا این حرفه می تواند از سبک زندگی مورد نظر من حمایت کند؟

سبک زندگی شما ترکیبی از وقت و پول است. بسته به اینکه فرزند دارید یا مایل به سفر هستید، به مدت زمان مشخصی از بودن در محل کار خود احتیاج دارید.

آیا این بدان معناست که کار شما نیاز به ارائه گزینه های انعطاف پذیر دارد؟

مطمئناً، این یکی از راه های اطمینان از این است که برای خانواده و فعالیتهای اوقات فراغت خود وقت دارید.

اگر می خواهید به مسافرت بروید یا یک خانواده پرجمعیت داشته باشید، برای تأمین آن سبک زندگی به مبلغ مشخصی نیاز دارید. بسته به آنچه که برای شما بیشترین اهمیت را دارد، می توانید چند سال وقت خود را فدا کنید تا بعداً در حرفه خود فرصت بیشتری داشته باشید، در غیر این صورت دنبال کردن اشتیاق و حرفه رویایی خود را در اولویت قرار می دهید.

2. آیا این شغل من را به چالش می کشد؟

تصور کنید یک ورزشکار حرفه ای با استعداد هستید و در دبستان با بچه ها رقابت می کنید. مطمئناً، شما در هر مسابقه برنده خواهید شد اما همان رضایت را احساس نخواهید کرد که توسط سایر حرفه ای های با استعداد به چالش کشیده شده باشید. انتخاب شغل مستلزم این است که فرصت رشد و پیشرفت را بسنجید.

این مهم است زیرا شغل انتخابی شما به شما امکان می دهد مهارت های جدیدی کسب کنید، به تحصیلات تکمیلی رسیده و دانش خود را گسترش دهید.

همانطور که در حرفه خود رشد می کنید، کارهایی که زمانی دشوار بودند آسان می شوند. اجازه ندهید ترس شما از ناشناخته ها باعث شود شما در منطقه آسایش خود بمانید.

 

شغل مناسب شما

 

3. چه کسی می تواند مرا راهنمایی کند؟

شما اگر می خواهید بیشتر بدانید، باید خودتان آن را تجربه کنید یا از تجربیات شخص دیگری بیاموزید.

با یافتن شخصی که در شغل مورد نظر خود به عنوان راهنما انتخاب می کنید، او می تواند آنچه را که آموخته است با شما به اشتراک بگذارد و به شما بگوید که برای گسترش حرفه در یک صنعت خاص چه کاری لازم است.

آیا به گواهینامه یا تحصیلات تکمیلی احتیاج دارید؟ آیا شما مایل به پیشرفت هستید؟

به جای اینکه منتظر بمانید تا حرفه خود را برای یادگیری همه این موارد شروع کنید، مربی پیدا کنید که چند قدم از شما جلوتر باشد.

4. چه کاری را می توانم به صورت رایگان هم انجام دهم؟

بیشتر مشاغل برای ادامه کار به چیزی بیش از عشق یعنی به پول وابسته اند.

شما احتمالاً افرادی را می شناسید که سود خوبی کسب می کنند و با این وجود بدبخت هستند. آنها در شغلی کار می کنند که احساس می کنند هر روز تکه ای از خود را از دست می دهند.

باید از خود بپرسید چه کاری را رایگان هم انجام می دهید این است که ذهن شما توانایی شگفت انگیزی در منطقی سازی هر کاری دارد. این بدان معنی است که شما می توانید خود را در یک رابطه کاری سمی (یا هر رابطه ای برای آن موضوع) پیدا کنید زیرا خود را متقاعد کرده اید که "این چندان بد نیست".

به جای اینکه به خود بقبولانید که کارهای ضروری را انجام می دهید، به خود اجازه دهید حرفه ای را که دنبال می کنید رایگان هم تصور کنید.

5. خط من کجاست؟

خوب است در جهانی زندگی کنیم که همه با اخلاق و قابل اعتماد باشند. با این حال، نیازی نیست ما به شما بگوییم که همیشه اینطور نیست.

اگر خود را در موقعیت سازش قرار می دهید، باید تصمیم بگیرید که خط شما در کجا قرار دارد.

در یک مطالعه هاروارد، محققان در مورد چگونگی قرار گرفتن افراد خوب در یک انتخاب اشتباه صحبت کردند. آنها عبارتند از:

▪ وقتی صحبت کردن سخت است؛

▪ فشار بیش از حد برای رسیدن به اهداف عملکرد غیر واقعی وجود دارد.

▪ اهداف متناقضی وجود دارد؛

▪ وقتی هیچ نمونه مثبتی ارائه نمی شود.

مطمئناً حداقل با یکی از این چهار مورد در حرفه خود روبرو خواهید شد و شما کسی خواهید بود که باید تصمیم بگیرید که آیا ارزش آن را دارد یا خیر.

 

رشد وپیشرفت فردی

 

6. آیا من به رشد خود ادامه می دهم؟

یکی از رایج ترین دلایلی که افراد از شغل خود جدا می شوند این است که دیگر احساس رشد نمی کنند.

انتخاب شغل چیزی فراتر از درآمدزایی و داشتن امنیت شغلی است، همچنین در مورد این احساس است که شما چیزهای جدیدی یاد می گیرید.

هرکسی دوست دارد که ارتقا یابد اما این فقط شناخت بیرونی از رشد داخلی شماست. بهترین تغییرات وقتی احساس می شود که می دانید از طریق پیشرفت مداوم مهارت ها و رهبری خود آن را به دست آورده اید.

7. شخصیت من با چه چیزی تناسب دارد؟

می توانید اطلاعات زیادی در مورد انتخاب شغل براساس نوع شخصیت خود به صورت آنلاین پیدا کنید.

از جمله مطالب مرجع، آثار جان هالند و نظریه انتخاب شغل در هلند است:

"از نظر جان هالند، شش طبقه اصلی وجود دارد که کارگر مدرن را تعریف می کند. ارزیابی وی چارچوبی را ارائه می دهد که علاقه شغلی را در نظر گرفته و محیط های ایده آل را برای شخصیتهای خاص همراه می کند که در رضایت شغلی و عملکرد نیز نقش دارند. شش نوع واقع گرایانه، تحقیقاتی، هنری، اجتماعی، سازمانی و متعارف وجود دارد."

8. کجا می خواهم زندگی کنم؟

انتخاب شغل تأثیر مستقیمی در محل زندگی شما خواهد داشت.

کلانشهرهای بزرگ بهترین فرصت را برای مشاغل مهندسی فراهم می کنند. اگر از کار در مکانهایی بزرگ هیجان زده نمی شوید، ممکن است بخواهید در مناطق روستایی شغل خود را جستجو کنید.

شما باید در محلی که زندگی خود را انتخاب می کنید استراتژیک باشید تا بهترین فرصت برای موفقیت را برای خود فراهم کنید. برای کسانی که ترجیح می دهند محل زندگی خود را براساس آسایش فرزندان یا همسایگی با خانواده خود انتخاب کنند، باید بررسی کنند که کدام حرفه در منطقه آنها شایع است.

اگر می توانید شرکتی را پیدا کنید که دفتر مرکزی آن در منطقه شما باشد، این فرصت را برای شما فراهم می کند تا شغلی متناسب با خود پیدا کنید.

نظرات :