نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمیundefined

نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی

توسط : alif
در این مقاله نگاهی دقیق و تخصصی به نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی می‌اندازیم؛ با ما همراه باشید تا در مورد این نمایشگاه‌ها اطلاعات کاملی کسب کنید.

 

در این مقاله می‌خواهیم نگاهی دقیق و تخصصی به نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی بیندازیم. ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای نفتی و گازی جهان، ۹.۳ درصد نفت جهان و ۱۸.۲ گاز جهان را در اختیار دارد؛ از همین رو نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی در ایران به‌صورت منظم و سالانه برگزار شده و هرسال شرکت‌های داخلی و خارجی مختلفی در آن حضور پیدا می‌کنند تا محصولات و فناوری‌های نفتی جدید خود را به نمایش بگذارند. نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی، بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران است. در این مطلب می‌خواهیم جزئیات و ابعاد این رخداد را برای شما به تصویر بکشیم. تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی

تاریخچه شرکت ملی نفت ایران به حدود ۷۱ سال پیش برمی‌گردد، زمانی که شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۳۳۰ به‌صورت رسمی جایگزین شرکت نفت ایران و انگلیس شد و شروع به انجام تحقیقات، اکتشاف، حفاری، تولید، استخراج، پالایش، پخش و صادرات محصولات نفتی و گازی مختلف کرد.

تاریخچه برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی نیز به ۲۶ سال پیش برمی‌گردد و دوره ۲۶ام این نمایشگاه در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد. مجری این نمایشگاه، شرکت راه کار تجارت مدیریت کوشا بود که وظیفه برگزاری نمایشگاه با بالاترین نظم و کیفیت، واگذاری و مشخص کردن مکان و شماره‌های غرفه‌ها، ایجاد و سازمان‌دهی‌های درب‌های ورودی و خروجی و دسترسی به نمایشگاه را برعهده داشت. برگزارکننده اصلی نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی، شرکت ملی نفت ایران است که این کار را به کمک ۳ ارگان شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام می‌دهد.

اهداف کلی نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی

 

 

از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آشنایی با آخرین فناوری‌های روز دنیا

بهبود و افزایش اطلاعات فنی و مهندسی

توسعه اشتغال و کاهش بیکاری

کمک به افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی

افزایش رونق بازار داخلی

فراهم شدن زمینه همکاری با شرکت‌های بازرگانی

گسترش تعامل با سایر کشورها و رقابت با شرکت‌های نفتی

آشنایی صنعت‌گران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با فناوری‌ها و دست‌آوردهای نوین و مرتبط

حضور تاجرین و صنعت‌گران بین المللی برای کمک به رشد صادرات تولیدات داخلی

کمک به ایجاد بازارهای جدید خارج از کشور

ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف خصوصی، تعاونی، دولتی، داخلی و خارجی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ایران

همان‌طور که اشاره شد نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی هر سال برگزار می‌شود و دوره بیست و ششم آن نیز در تاریخ‌های ۲۳ تا ۲۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

لیست مشارکت‌کنندگان و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی

بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ با بیش از ۸۰۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی انجام شد. این شرکت‌ها در زمینه‌های اکتشافی، حفاری، بهره‌برداری، خدماتی، فناوری، مهندسی، پتروشیمی، برق و الکترونیک،حمل‌ونقل و ترانزیت، بازرگانی، خدمات جوش و برش و زمینه‌های دیگر فعالیت داشتند.

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌کنندگان در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی به شرح زیر هستند:

پارسیاگاز آسیافراز

گروه صنعتی هوایار

بهبود صنعت مهان

یاشا ماشین ایرانیان

توکا پارسیان پیشرو

صنایع فلزی ارکان متاع البرز

صبافرین

سهند کیوان

مهندسی و توسعه پترو سازه مبین

آراز صنعت آسیا

نفت پارس

پتروپالایش نیک یزد

شهاب آسا بین الملل

Hp Co.

NTA

PRIDE

Shuutle Pars

سخن پایانی

در این مقاله در مورد نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی ایران صحبت کردیم و با اهداف برگزاری و برخی از مهم‌ترین شرکت‌کنندگان آن آشنا شدیم. همچنین متوجه شدیم که این نمایشگاه، بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری و صنعتی ایران است که هرساله با حضور شرکت‌های مطرح داخلی و خارجی در زمینه‌های مرتبط با صنعت نفت و گاز برگزار می‌شود.

برچسب ها

نظرات :